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Omya AG

Baslerstrasse 42
4665Oftringen
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Omya AG

Omya ist ein führender, globaler Hersteller von Industriemineralien auf der Basis von Calciumcarbonat und Dolomit sowie weltweit in der Distribution von Spezialchemikalien tätig. Gegründet 1884 in der Schweiz, ist Omya heute mit über 9‘000 Mitarbeitenden in über 50 Ländern tätig.
Omya ist ein führender, globaler Hersteller von Industriemineralien auf der Basis von Calciumcarbonat und Dolomit sowie weltweit in der Distribution von Spezialchemikalien tätig. Gegründet 1884 in der Schweiz, ist Omya heute mit über 9‘000 Mitarbeitenden in über 50 Ländern tätig.
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23.12.2024

Omya AG

Labormitarbeiter/in Beschichtung Paper & Board 100%

  • Omya AG

  • 4622Egerkingen

  • 23.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4622Egerkingen

Wir suchen eine/n Labormitarbeiter/in für die Bearbeitung von kunden- und entwicklungsorientierten Projektaufgaben im Bereich der Beschichtung (Coating) innerhalb der Papier & Karton Laboratorien. Hauptaufgaben · die Herstellung sowie die Charakterisierung von Streichfarben (Bsp. Viskosität und Feststoffgehalt) und deren Komponenten · das Beschichten von Substraten im Labormassstab · das selbstständige Vorbereiten sowie Durchführen von Laborprojekten nach Laborstandards · die Dokumentation der Auswertungsdaten · die Kontrolle und Überwachung von Prüfgeräten und Messmitteln · die Erhaltung der Sauberkeit, Ordnung und Übersicht am Arbeitsplatz · die arbeitssicherheits- und zertifizierungskonforme Ausführung aller Tätigkeiten im Labor Anforderungen · eine abgeschlossene Berufsausbildung · Erfahrung im Bereich der Herstellung / der Beschichtung oder Verarbeitung von Papier und Karton oder Vergleichbares · die Möglichkeit sowohl im Team als auch alleine effektiv zu arbeiten · ein hohes Mass an Selbstmotivation und Eigenverantwortung · die Möglichkeit Neues zu erlernen und zielführend anzuwenden · fundierte Kenntnisse im Bereich MS-Office und sind den Umgang mit dem PC gewohnt · die Sprachen; Deutsch in Wort und Schrift sowie gute Englisch Kenntnisse (von Vorteil) Kontakt Diana Flückiger, HR Business Partner T +41 62 789 21 49
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04.12.2024

Omya AG

Scientist – Advanced Mineral Development (focus on Grinding & Dispersion)

  • Omya AG

  • 4622Egerkingen

  • 04.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4622Egerkingen

Job Summary Work independently on work packages in grinding and dispersion research programs and actively contribute as a subject matter expert in cross-functional groups. Work with chemical additives including dispersants, grinding aids and rheology modifiers in processes such as wet grinding, dry grinding, slurry makedown, surface modification, slurry dewatering, spray drying, slurry stabilization, particle size and stability analysis of mineral pigments. Independently collect, generate and review data to compile scientific information for decision-makers in the company. Implement the latest scientific findings and methods in their teams and independently generate data packages needed for publications, patents, presentations and other forms of communication. Provide laboratory guidance for technicians, technologists and associate scientists. Accountabilities Clearly defines problems based on input from stakeholders and superiors and routinely conducts literature reviews prior to tackling new projects or technologies Proactively seeks support and mentoring Communicates clearly and effectively in a timely manner and verbal and written formats to varied technical audiences (internal and external) Understands the alignment of project goals with the work packages and defines appropriate tasks Project oriented looking at some significant advancements Demonstrates technical competency by developing value-creating solutions when presented with problems of defined scope and impact Uses Omya IP processes for protecting value Conducts patent searches and understands trends and technical needs Consistently demonstrates the highest SHE standards and lives by the Omya values Requirements University (Degree) in Science or Engineering Field Good command of both oral and written English and German Minimum 3 years of relevant experience Demonstrated knowledge in an appropriate natural scientific discipline and a willingness to do practical laboratory work Ability to work independently and display innovative thinking Ability to work in a team Consistently applies the scientific method or statistical design processes Good project management skills Occasional travel may be required Valid driver’s license Contact Talent Management Partner, Simone Michelotti Mail: jobs.ch@omya.com Tel.: +41 62 789 25 27
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22.12.2024

Omya AG

Business Engagement Manager – Finance & HR

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 22.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

We are looking for a Business Engagement Manager – Finance & HR The Business Engagement Manager – Finance & HR plays a pivotal role in leading digital transformation across our multinational organization. This position connects with business functions and regions, aligning digital initiatives with Omya’s strategy, and driving digitalization to enhance value creation. You will collaborate with key stakeholders to implement innovative solutions that optimize processes and improve performance in Finance and HR. RESPONSIBILITIES · Business Insight: Develop a strong understanding of core business areas in Finance and HR to drive digital initiatives effectively. · Strategic Alignment: Work with executives to ensure digital initiatives align with business goals and strategies. · Digital Roadmap: Collaborate with stakeholders to create a three year technology roadmap aligned with business objectives. · Project Portfolio Management: Build a mid-term project portfolio focused on business priorities, leveraging digital solutions. · Demand Management: Gather and prioritize business requirements, ensuring alignment with available digital team resources. · Stakeholder Engagement: Foster strong relationships with business leaders, becoming a trusted advisor on digital transformation. · Consultation & Expertise: Advise business functions on digital innovations, best practices, and opportunities for improvement. · Change Leadership: Drive the adoption of digital initiatives, fostering a culture of innovation and continuous improvement. · Market Awareness: Stay informed on the latest digital trends and solutions to assess their relevance to Omya’s strategy. · Project Management: Manage multiple projects efficiently, applying project management tools and methodologies. QUALIFICATIONS · M inimum 5-7 years’ experience in a multinational company of a similar size in a comparable role (IT or Business). · Strategic Thinking: Ability to understand and align Digital initiatives with business strategies and objectives. · Communication Skills: Excellent interpersonal and communication skills, with the ability to effectively engage and influence stakeholders at all levels. · Adaptability: Flexibility to adapt to changing business needs and priorities in a dynamic and fast-paced environment. · Technical Expertise: Broad knowledge of IT / OT systems, technologies, and trends, with the ability to assess their suitability and impact on business operations. · Ability to speak multiple languages, but negotiation-level skills in mastering English is a must · Location: Oftringen, Switzerland (Hybrid; 3 days in-office, 15-20% travel availability) Jan Mischler, HR Business Partner, T +41 79 156 74 11
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20.12.2024

Omya AG

Supply Chain & Export Specialist

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 20.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

Position Summary All cross-border business that is done throughout the world is being routed through Omya International AG. All direct business for our Calcium Carbonates is routed through the Customer Service at the headquarters in Oftringen. We ensure a smooth process/service for the direct customers/key accounts and Omya selling units. This includes the order processing from A-Z (from quotation to invoicing/dunning). The Customer Service team processes the orders, arranges shipments (with or without inspections), creates documents for export purposes, controls the freight charges and has the responsibility to ensure a timely delivery to the goods receiver. In addition, we support Sales in administration matters for the assigned customers and are responsible for the claim management. Key Accountabilities Processing of stock-, third party- and Chain orders for the assigned customers Creation of price-offer calculations Coordination with Omya plants and selling units in the assigned countries Shipment / Export processing; incl. creation of documents and coordination with the forwarders Processing of letter of credits / cash against documents businesses. Arrange inspections in the plants for shipments Arrange customer-bonus credits for year-end closing Legalization of documents at the consulate / e-origin with Chamber of Commerce Coordination of claims with customers and selling units. Create and control the data in CRM. Creation of credit memos to claims if necessary. Send out dunning letters to customers and coordinate the credit limits of assigned customers. GR/IR checks and support for the assigned countries Administrational support for the sales manager or selling units for the assigned customers Key requirements Commercial apprenticeship or equivalent education Foreign Trade Specialist with Federal Diploma of Professional Education and Training (Berufsprüfung) Few years of experience in foreign trade and export SAP experienced (Modules MM and SD) Customer Service mindset Strong, assertive team spirit and communication skills Very good, connected thinking Good sense of responsibility prioritizing of assigned work Very good English skills (spoken and written) Good French skills preferably Contact Talent Management Partner, Simone Michelotti Mail: jobs.ch@omya.com Tel.: +41 62 789 25 27
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18.12.2024

Omya AG

Supply Chain Systems & Process Coordinator

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 18.12.2024

  • Festanstellung 100%Management / Kader

Festanstellung 100%

Management / Kader

4665Oftringen

Position Summary All cross-border business that is done throughout the world is being routed through Omya International AG. All direct business for our Calcium Carbonates is routed through the Customer Service at the headquarters in Oftringen. We ensure a smooth process/service for the direct customers/key accounts and Omya selling units. The Customer Service team including the logistics team processes the orders, arranges shipments, creates documents for export purposes, controls the freight charges, and has the responsibility to ensure timely delivery to the receiver of the goods. The organization of transports via different modes (Sea/Truck/Air) requires the implementation and continuous usage of Logistics related IT-Systems & Tools, which are either already implemented or should be integrated in the future. Key Accountabilities - Oversees the day to day operation and configuration of the Order- & Transport Management System (OMS/TMS), including user management, troubleshooting and system maintenance - Support the Project Management of the implementation of the OMS/TMS within the area of responsibility - Identify inefficiencies in transport workflows and use OMS/TMS features to streamline processes, enhance planning, route optimization, and carrier selection - Support the Lead Buyer with data analysis for transport performance metrics, costs, and service levels; provide actionable insights to improve logistics performance - Work with logistics, IT, customer service, and third-party carriers to ensure alignment of TMS functionalities with business needs - Lead the testing and implementation of OMS/TMS updates and new features, ensuring minimal disruption to operations and training team members on new functionalities - Support Logistics Team as back-up for day to day operations, such as freight purchasing or inventory management Key requirements - Commercial education, with 3+ years of experience in logistics management and/or supply chain - High affinity with digital tools, SAP and good Excel and PowerBI skills are a plus (Hands-on experience with TMS software) - Strong, assertive team spirit and communication skills - Very good connected thinking - Good sense of responsibility - Experience with logistics-related IT applications. - Knowledge of user training and adaptation of SaaS solutions is desirable - A connection to the international logistics and the maritime sector is ideal - Excellent communication skills, capable of translating technical requirements into actionable steps for cross-functional teams - Project management experience is a plus - Advanced English & German skills (one of both native), French or any other language is an advantage - Teamplayer, customer focused, curios Contact Talent Management Partner, Simone Michelotti Mail: jobs.ch@omya.com Tel.: +41 62 789 25 27
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16.12.2024

Omya AG

Process Performance Expert

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 16.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

Seeking an experienced Business Process Management Specialist to lead process and quality improvement initiatives. This role will work closely with Business and Technology teams, conceiving and deploying sustainable, digitalized processes to enhance operational excellence RESPONSIBILITIES Provide expertise in business process management and modeling, ensuring alignment with Omya’s Business Process Architecture. Identify and implement improvement opportunities, ensuring new developments align with Omya’s roadmap. Guide project teams for process improvements , developing their skills in process performance mgmt. and improvement . D ocument requirements and managing teams as needed. Promote a digital and process-oriented culture across teams. QUALIFICATIONS Proven results leading initiatives in quality and performance improvement with a BPM and Six Sigma approach. Mastering business process modeling using BPMN ( having applied it in ARIS preferred). Strong skills in performance management, stakeholder management, and change management. Project management certification (e.g., PMP, Prince2 ) and Six Sigma Black Belt or Lean certification preferred. 3-5 years in process improvement, ideally within Sales, Marketing, or Supply Chain Management. Degree in business, engineering or a related field. Location: Oftringen, Switzerland (Hybrid; 3 days in-office, 25% global travel) Jan Mischler, HR Business Partner, T +41 79 156 74 11
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12.12.2024

Omya AG

Project Director 100%

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 12.12.2024

  • Festanstellung 100%Management / Kader

Festanstellung 100%

Management / Kader

4665Oftringen

Responsibilities Lead and define the scope, scale and detailed project plan of 2 strategic projects - the “carve out” and creation of the global Omya Performance Polymer Distribution business along with the integration of the recent company acquisition Distrupol post-closing. Responsible for driving to completion these 2 key projects ensuring that organizational, IT, legal, financial, controlling, HR as well as all other operational business and processes run smoothly. Establish project plans - setting the scope, marking the projects milestones and creating the critical path to success. Monitor the progress and performance of the 2 projects against the plan, ensuring that any changes that significantly impact the scope, or timeline of the projects are managed accordingly. Coordinate the project team and work with other business areas within the organization to secure specialized resources as required. Strong leadership is required, providing work direction, guidance and supervision to the project team. Coaching and mentoring project staff will be important along with assistance in problem solving. Conducting regular project meetings and preparing project status reports is fundamental, as well as regularly informing the Steering Committee (CEO & Executive Board Members) on the status quo along with coordinating and leading all communication updates. Ensure that the Omya values are upheld with all collaborative partners both internal and external and that effective Sustainability Management (Quality, Health, Safety and Environment) procedures are maintained in accordance with Omya policies and local laws and regulations. Qualifications University Degree Complex project management experience Expertise in Change Management Strong understanding of business process/system redesign and financial concepts People related lead and motivating communication skills Excellent command of both oral and written local language and English are required. Any other language is beneficial. Excel and IT support skills (project management related) Contact Andreas Lüthi, Head of Human Resources & Services Switzerland, +41 62 789 23 20
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09.12.2024

Omya AG

Lehrstelle als Logistiker/in EFZ ab 01.08.2025

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 09.12.2024

  • Lehrstelle 100%

Lehrstelle 100%

4665Oftringen

Lehrstellenbeschreibung Was erwartet dich bei einer Lehre zum Logistiker EFZ bei der Omya? Insgesamt bildet die Omya 1 Lernenden im Bereich Logistik aus. Wir bieten dir eine eine qualitativ hochstehende, umfassende und praxisorientierte Berufsausbildung an und bereiten dich bestens auf das Berufsleben vor. Berufsfachschule In der Berufsfachschule werden dir die grundlegenden Kenntnisse und Fähigkeiten vermittelt, welche du zur Ausführung deiner täglichen Arbeiten als Logistiker EFZ benötigst. Der Schulbesuch findet an einem Tag pro Woche an der Berufsfachschule in Aarau statt. Branchenkunde In der internen Branchenkunde werden dir Produktkenntnisse, deren Nutzen wie auch Gefahrenpotentiale unterrichtet. Da die Omya auf allen Kontinenten mit Niederlassungen vertreten ist, bist du in einem internationalen Umfeld tätig. Zusätzlich finden während insgesamt 16 Tagen die überbetrieblichen Kurse gemäss dem Modelllehrgang der Branche Chemie statt. Diese werden im Ausbildungszentrum für Logistik SVBL in Rupperswil durchgeführt. Praxisausbildung Der Einsatzort für die Praxisausbildung ist Oftringen. Du wirst während dieser Zeit von qualifizierten Berufsbildnern begleitet und ausgebildet. Dein Profil Sekundarschule (gute Noten in den Fächern Mathematik und Deutsch) Freude am Umgang mit Maschinen Handwerkliche Fähigkeiten Initiative, Fleiss und Einsatzbereitschaft Sinn für Sauberkeit und Ordnung/Sorgfalt Freude an der Arbeit im Team Haben wir dein Interesse geweckt? Dann sende uns deine Bewerbungsunterlagen an die untenstehende Adresse.
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06.12.2024

Omya AG

Biologielaborant/in im Bereich Mikrobiologie mit Erfahrung als Berufsbildner/in

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 06.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

Ihre Aufgaben: Planung, Durchführung und Auswertung wissenschaftlicher Laborarbeiten in den Bereichen Mikrobiologie, Molekularbiologie, Konservierung und Desinfektion. Ausbildung und Betreuung der Biologielaboranten, einschliesslich Planung und Koordination der Ausbildungsinhalte. Dokumentation und Präsentation der Ergebnisse sowie Literaturrecherchen zur Unterstützung der Projekte. Mitentwicklung innovativer antimikrobieller Konzepte und Strategien. Durchführung von Grundlagen- und angewandter Forschung in unserem BSL2-Labor sowie Zusammenarbeit mit internen und externen Partnern. Etablierung und Optimierung neuer Techniken zur Untersuchung von Wirkmechanismen, sowie Anwendung bewährter Routinemethoden. Ihre Qualifikationen: Abgeschlossene Ausbildung als Biologielaborant/in EFZ oder Bachelorabschluss in Mikrobiologie, Biotechnologie, Life Sciences oder einem vergleichbaren Fachgebiet. Mehrjährige Berufserfahrung in einem mikrobiologischen BSL2-Labor, idealerweise mit Erfahrung als Berufsbildner/in. Fundierte Kenntnisse in Mikrobiologie, Molekularbiologie sowie relevanten Labor- und Analysenmethoden. Gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch. Reisebereitschaft für gelegentliche Dienstreisen Kontakt HR Business Partner, Nicole Gebhard Mail jobs.ch@omya.com Tel. +41 62 789 23 02
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03.12.2024

Omya AG

Fachmann/-frau Betriebsunterhalt 100 %

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 03.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

Hauptaufgaben Pflege und Instandhaltung der Gebäude, sowohl innen als auch aussen, inklusive technischer Anlagen und Infrastruktur. Eigenständige Planung und Ausführung von Aufgaben in den Bereichen Sicherheit, Abfallbewirtschaftung, Logistik, Versorgung, Entsorgung und kleinere Reparaturen. Organisation und Unterstützung bei internen Umzügen. Mitwirkung bei der Pflege und Instandhaltung des Areals. Beteiligung an der internen Logistik und Entsorgung für einen reibungslosen Betriebsablauf. Unterstützung am Standort Egerkingen Verantwortung für den Winterdienst (Schneeräumung und Streuung). Technisches Verständnis in den Bereichen Elektrik, Sanitär, Heizung und Logistik. Sicherstellung der Einhaltung von Sicherheitsstandards und Mitwirkung an einem sicheren Arbeitsumfeld. Ihr Profil Abgeschlossene Berufsausbildung als Fachmann/-frau Betriebsunterhalt oder langjährige Erfahrung in einer ähnlichen Position. Ausgeprägte Dienstleistungsorientierung und Servicementalität. Zupackende, lösungsorientierte und professionelle Arbeitsweise. Zuverlässigkeit und Teamfähigkeit sowie die Fähigkeit, selbstständig zu arbeiten. Führerschein Kat. B (Voraussetzung). Staplerprüfung von Vorteil oder die Bereitschaft, diese zu absolvieren. Selbstständigkeit, Eigeninitiative und gute Priorisierung von Aufgaben. Freundliches, professionelles Auftreten und starke Kommunikationsfähigkeiten. Gute Englischkenntnisse von Vorteil. Gute MS-Office-Kenntnisse Kontakt Amanda Jordi, HR Business Partner T +41 62 789 23 06
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26.11.2024

Omya AG

Lehrstelle als Koch / Köchin EBA oder EFZ

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 26.11.2024

  • Lehrstelle 100%

Lehrstelle 100%

4665Oftringen

Aufgaben ​Was erwartet dich bei einer Lehre als Koch / Köchin EBA / EFZ in der Omya? Insgesamt bildet die Omya jeweils eine/n Koch-Lernende/n aus. Wir bieten eine Lehrstelle in unserem Personalrestaurant an, das vergleichbar mit Gemeinschaftsküchen in ähnlichen Einrichtungen ist, wo Qualität, Fürsorge und Gemeinschaft im Mittelpunkt stehen. Wir bieten dir eine qualitativ hochstehende, umfassende und praxisorientierte Berufsausbildung an und bereiten dich bestens auf das Berufsleben vor. Da die Omya auf allen Kontinenten mit Niederlassungen vertreten ist, bist du in einem internationalen Umfeld tätig. Berufsfachschule In der Berufsfachschule werden die grundlegenden Kenntnisse und Fähigkeiten vermittelt, welche du zur Ausführung deiner täglichen Arbeiten als Koch/Köchin EFZ benötigst. Der Schulbesuch findet an einem Tag pro Woche an der Berufsfachschule in Aarau statt. Überbetriebliche Kurse Während 20 Tagen finden die überbetrieblichen Kurse statt, welche durch Hotel & Gastro formation organisiert und durchgeführt werden. In diesen Kursen wird dir zusätzliches Wissen zum Kochberuf vermittelt. Praxisausbildung Du lernst wie man verschiedene Lebensmittel zu kalten und warmen Speisen zubereitet und sie dann dekorativ anrichtet. Weiter lernst du verschiedene Arbeitstechniken wie dämpfen, schmoren, gratinieren, grillieren, sautieren und pochieren kennen. Der Einsatzort für die Praxisausbildung ist Oftringen. Während der Lehre wirst du einen Teil deiner Ausbildung in einem Partnerrestaurant absolvieren. Du wirst während der gesamten Zeit von qualifizierten Beruf- und Praxisbildnern begleitet und ausgebildet. Lehrdauer 3 Jahre Lehrbeginn August 2024 Bewerbungsunterlagen Bewerbungsschreiben Lebenslauf mit aktuellem Foto sämtliche Schulzeugnisse der Oberstufe Multicheck ev. Schnupperberichte Haben wir dein Interesse geweckt? Dann sende uns deine Bewerbungsunterlagen an die untenstehende Adresse. Profil ​Bezirksschulabschluss (gute Noten, insbesondere in den Fächern Deutsch, Englisch und Mathematik) oder gleichwertige Schulbildung systematische Arbeitsweise Lern- und Leistungsbereitschaft aktiv-zielstrebig-kreativ Freude an der Arbeit im Team Freude am Kochen Gepflegte Erscheinung und gute Umgangsformen Location Oftringen
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22.11.2024

Omya AG

Pricing Analyst

  • Omya AG

  • 4665Oftringen

  • 22.11.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4665Oftringen

As the Pricing Analyst within the Group Sales Excellence team, you will be responsible for enhancing pricing methodologies, overseeing the pricing processes globally, developing and optimizing pricing solutions, conducting in-depth data analysis, and establishing governance frameworks. By ensuring the effective and consistent use of pricing tools and processes across different markets, you will play a key role in driving revenue growth and supporting strategic pricing initiatives. Responsibilities • Pricing Methodology: Develop and refine pricing models, and manage pricing escalations. Collaborate with the key stakeholders across sales and marketing organization to ensure market requirements are accurately reflected. • Pricing Process and Tools: Leverage advanced price management tools and technologies to automate processes and enhance decision-making. Oversee price setting and quote processes within pricing tool, ERP, and CRM systems. Support establishing pricing guidelines tailored to different markets. • Monitoring and Analysis: Develop a comprehensive pricing analysis framework, and conduct thorough monitoring of pricing performance metrics (KPIs) consistently. Perform scenario analysis of pricing strategies, and provide actionable insights to support data-driven decision-making. • Governance: Implement and enforce governance frameworks to ensure consistency and compliance with the established pricing processes. Address deviations promptly and provide clear guidance to the sales and marketing teams to maintain alignment. • Training: Lead pricing training program for the sales and marketing teams, ensuring they can effectively apply pricing strategies, by utilizing the tools, and processes. Qualifications • Bachelor’s degree in Finance, Economics, Business Administration or a related field. • Minimum 5 years of experience in pricing, revenue management, finance, or a similar business role, preferably within B2B manufacturing or distribution business environments, with expertise in pricing models, as well as pricing processes. • Strong analytical and problem solving skills with a solid understanding of pricing and revenue management. • Ability to work cross-functionally and collaborate with various teams, including executives and sales and marketing leadership. • Excellent communication skills in English, both verbal and written. Proficiency in German or French is desirable. Any other language is a plus. • Ability to structure data analysis in Excel, utilize PowerBI and create compelling presentations in PowerPoint. Experience with Salesforce and SAP is a plus. • Willingness to travel occasionally, as required. Diana Flückiger, HR Business Partner, T +41 79 127 63 33
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